Wednesday, March 26, 2014

Kogetud pilt Itaaliast

Mulle meeldivad mäed, teravad ja lumised. Linnad, asulad, väikesed külad. Kõike on külluses - nii kaugele kui silm ulatub. Iga piirkond neist küll ise nägu. Arhitektid on lasknud loovusel lennata. On kohti, kus suu lahti kukub. Lõuna-Itaalia. Külad, orud, mäed, mille ääres ripuvad ringraja sarnased kurvid. Põllumajandus ja väikeettevõtlus on majanduse alustalasid. Mulle meeldivad need väiesed poed: susside pood, harjade pood, pood - kus müüakse kahte mopeedi, mereandidel ja köögiviljadel ka oma, suitsude pood, koolivihikute pood jne. Mulle meeldib see hullumoodi. Eriti mägedest alla tulla mööda rannikuäärt (võtab küll palju aega 23 km 1,15 tundi) aga selle kompenseerib ujumine karges meres. Pilt Põhja-Itaaliast. Põhja Itaalias sõbruneb uus vanaga. , kohvikud, baarid.Piazzad, kirikud - nende arhitektuur. Itaalia moodi on siin asjad igal pool. Põhjas on küll uudsust rohkem (sh uuemad autod). Vähese itaalia keelega (piinlik küll) saab hakkama. Kasutades inglise, hispaania ja itaalia segu. Mulle meeldib vaadelda inimesi, nende kodusid, autosid. Mootorrataf on teine ahvivaimustus, kuhu silmad takerduvad (need vanemad). Mulle meeldib, et apteegis müüakse makaraone, sooja pizzat, kõrvarõngaid, ägedaid punaseid kingi (24€) ja ravimeid sõbralikult koos. Igal samul on pasticceriad (pirukate poed + kohvi).
Siia tasub reisida.

No comments: